Cara Membeli Kedai

Nampaknya anda sudah bersedia untuk melakukan perniagaan serius sekarang? Membeli kedai, secara terus terang, kedengarannya senang bagi kebanyakan orang, dan nampaknya - jika anda meneliti pasaran - atau sebaliknya, ia akan menjadi sukar. Maksud saya mengapa anda membeli sebuah kedai, jika seseorang menjualnya, betul. Sebilangan orang berpendapat bahawa mereka dapat mengubah kedai yang gagal menjadi keuntungan lagi, dan anda ternyata menjadi salah seorang yang berpandangan jauh. Baiklah, ikuti langkah cepat yang diberikan di bawah ini dan beli kedai anda sendiri.
Perkara pertama yang perlu anda tentukan adalah jenis kedai yang anda buka: runcit, bilik pameran, restoran, dan lain-lain Setelah anda memutuskan jenis kedai yang akan anda beli, anda perlu mengumpulkan maklumat mengenai kedai tersebut. Anda perlu tahu apa yang hendak dijual dari kedai itu dan apa yang tidak. Anda juga perlu tahu sama ada jenis kedai itu sesuai dengan keperibadian anda atau tidak. Setelah langkah ini selesai, anda kini boleh meneruskan ke langkah seterusnya.
Sekarang, setelah memutuskan selera anda, anda perlu mencari khalayak anda itulah jenis pelanggan yang akan mampir ke kedai anda untuk membeli barang. Sekiranya ia merupakan butik untuk remaja, anda perlu mencari kawasan tempat kebanyakan remaja melepak dan perlu menyediakan beberapa pakaian paling trendi. Atau jika ia adalah restoran Cina, buatlah kedai di tempat-tempat di mana kebanyakan orang Cina tinggal, supaya mereka dapat menikmati masakan mereka.
Anda juga perlu melakukan kajian serius di pasaran. Anda perlu dikemas kini dengan trend terkini yang berkaitan dengan kedai anda. Anda perlu meneliti lokasi, dan apa yang mereka mahukan serta beberapa barang lain. Sekiranya anda tidak melakukan langkah ini maka kedai anda akan muflis. Pernah ada seorang wanita yang menjalankan perniagaan selama 17 tahun dan sampai sekarang, kedai itu sama, dan dia akan muflis kerana dia tidak melakukan penyelidikan tetapi hanya membuka kedai dari pinjaman, tetapi di di seberang bandar terdapat seorang lelaki yang memiliki sebuah kedai yang sangat kecil pada sekitar tahun 1994, dan sekarang lelaki itu ternyata menjadi salah seorang ahli perniagaan terbesar di negara ini dan kini memiliki 5 pusat membeli-belah di Nepal. Dalam temu bual, dia telah menyatakan bahawa dia telah melakukan penyelidikan pasaran yang serius. Sekarang adalah masa anda untuk membuat keputusan: wanita di kedai yang sama atau lelaki yang masih mahu membuka 200 pusat membeli-belah di seluruh negara dalam 20 tahun akan datang.
Sekarang, untuk membeli kedai anda perlu mencari TO-LET. Untuk melakukannya, nongkrong di pelbagai tempat di bandar, dan cari kedai-kedai yang ditinggalkan atau Di Biarkan di sekitar.
Setelah menemui kedai To-LET anda, anda perlu menghubungi orang yang berusaha menjual ruang tersebut dan berjumpa dengannya. Anda juga perlu bertanya kepada penjual mengapa dia berusaha menjual kedai tersebut. Mungkin kedainya tidak akan mendapat untung lagi atau banyak pencuri berkeliaran di sana. Anda harus bertanya kepada penjual ini, dan jika dia tidak mahu menjawab pertanyaan itu, jangan beli kedai, dan pergi kerana anda mungkin mempunyai perniagaan yang buruk. Sekiranya ada, penjual memberitahu anda masalahnya, jangan berhenti. Sekiranya anda mempunyai kemahiran untuk melakukannya, cukup beli kedai dan ubah cara berjalan di tempat tersebut.
Semasa bercakap dengan penjual, anda juga perlu mengumpulkan maklumat sama ada premis, perabot dan peralatan berada dalam keadaan baik atau tidak. Sekiranya perlu, anda perlu mengeluarkan sedikit perbelanjaan jadi berhati-hati dengan perkara ini. Anda juga boleh meminta penjual memberi anda latihan selama beberapa hari mengenai cara menjalankan kedai dari pengalamannya sendiri sehingga anda tahu apa yang anda lakukan dan masalah yang akan anda hadapi pada masa akan datang.
Setelah berjumpa dengan penjual dan mengumpulkan masalah, buat perjanjian. Ramai orang terlalu malu untuk melakukan ini tetapi cuba menawar dengan penjual jika harganya mahal atau murah. Ingat, dia mungkin menjual kedai dengan harga yang sangat tinggi dan berjalan dengan banyak wang tunai yang sebenarnya tidak anda mahukan.
Anda juga boleh meminta penjual untuk memberi anda lawatan kecil di sekitar kedai dan memberitahu anda bagaimana perkara-perkara yang sepatutnya diatasi. Tanyakan juga kepadanya, jika anda ragu-ragu. Anda juga boleh meminta penjual untuk memperkenalkan diri kepada peniaga lain di bandar yang boleh anda bekerjasama di masa depan atau sekurang-kurangnya menjalin hubungan baik dengan ahli perniagaan lain sebelum berlaku persaingan antara anda berdua seperti Apple dan Microsoft.
Setelah semuanya dilakukan dalam langkah di atas maka tanyalah pada diri sendiri "Adakah saya sudah bersedia untuk melakukan ini? "Jika ya, apa tunggu lagi. Cukup bersalaman dengan penjual dan meminta kuncinya. Jika tidak, baiklah ... Bagaimanapun langkah ini hanya memerlukan anda memberikan wang anda kepada penjual dan bersiap untuk berniaga.
Ini adalah permulaan baru sekarang, mulakan dengan melakukan rondaan di kedai dan periksa sama ada semuanya baik-baik saja. Periksa juga sama ada penjual berhutang dengan perniagaan yang menjadi tanggungjawab anda.
Dan langkah terakhir adalah tersenyum pada akhir hari itu dan mengucapkan tahniah kepada anda dengan segelas wain merah. Nasib baik menjalankan kedai anda.
Anda juga harus mengetahui persekitaran dan ciri fizikal. Sekiranya kawasan itu selalunya dipenuhi dengan samseng, elakkan membeli kedai.
Setelah membeli kedai, anda perlu mempunyai jaringan yang kuat dengan peniaga di kawasan itu dan juga kawasan lain.
Sekiranya anda berusaha menjadikan kedai itu sangat besar dan tidak mempunyai anggaran, dapatkan pinjaman dari rakan atau bank (dengan faedah rendah).
Ingat, perniagaan adalah seni seni menghasilkan keuntungan dengan risiko rendah: jadi jangan mengambil risiko besar.
punctul.com © 2020